Media Społecznościowe

Dodatkowe menu:

2020 MALOF design / wszystkie prawa zastrzeżone.

 

kontakt@malof.pl

+48 511 126 236

Napisz do mnie:

ZastanawiaÅ‚eÅ› siÄ™ kiedyÅ› co sprawia, że niektóre logotypy zapadajÄ… nam w pamięć a pozostaÅ‚e znikajÄ… poÅ›ród wielu innych? To pytanie zadaje sobie wiele przedsiÄ™biorców, którzy pragnÄ…, aby ich marka byÅ‚a rozpoznawalna i przynosiÅ‚a dochody. Warto zapamiÄ™tać, że znakomite logotypy zarabiajÄ…, a sÅ‚abe to nieuÅ›wiadomione koszty. Warto też uzmysÅ‚owić sobie, że logo jest jednÄ… z najważniejszych wizytówek Twojej firmy i może być odbierane źle, jak nieodpowiednio noszone ubranie do danej sytuacji. Zanim zaczniesz zastanawiać siÄ™ jakie powinno być Twoje logo, zastanów siÄ™ jakie wartoÅ›ci lub cechy chcesz przekazać swoim odbiorcom?

Od czego zacząć? Każda szanująca się firma projektowa powinna zacząć od rozmowy i wypełnienia briefu projektowego, który jest bardzo ważnym, pierwszym etapem budowania logo. Na tym etapie powinniśmy omówić cechy logotypu, wartości jakimi kieruje się firma, konkurencję i określić grupę docelową.

 umów siÄ™ na konsultacje

Umów się na bezpłatne konsultacje
w sprawie Twojego nowego logo!

 


 

NastÄ™pnym etapem jest stworzenie tablic inspiracji, (tzw. moodboardu) które okreÅ›lÄ… stylistykÄ™, w jakiej powinniÅ›my siÄ™ obracać podczas procesu twórczego. PamiÄ™taj: nie istniejÄ… perfekcyjne logotypy, sÄ… jedynie takie, które odpowiadajÄ… potrzebom Twojej grupy docelowej. Niezmiernie ważna jest tutaj wiedza projektanta, który potrafi dobrać odpowiednie kolory, typografiÄ™ i ksztaÅ‚ty, tak aby osiÄ…gniÄ™to zaÅ‚ożone cele.

Portfolio MALOF

 

Zobacz moje prace
i skontaktuj siÄ™ ze mnÄ…

 

 

Spróbujmy wiÄ™c odpowiedzieć: jakie powinno być dobre logo?

  1. Proste, czyli takie które posiada odpowiednią liczbę elementów i jest czytelne zarówno w małej skali (np na długopisie), a także na ogromnym billboardzie.
  2. Rozpoznawalne, czyli proste i wyróżniające się w odpowiedni sposób.
  3. Ponadczasowe, czyli takie które bÄ™dzie aktualne nawet za 50 lat. Spójrz na logo: Coca-Coli lub Nike.  Mimo, iż majÄ… swoje lata, nadal sÄ… aktualne i na czasie.

logo Coca-Cola

PamiÄ™taj: mniej znaczy wiÄ™cej! Czasem wystarczy maÅ‚y symbol, lub odpowiedni kolor aby podkreÅ›lić cechy Twojego logotypu. Rozbudowane grafiki nie sprawdzÄ… siÄ™ jako logo, bo nie bÄ™dÄ… ani zapamiÄ™tane, ani możliwe do wykonania na maÅ‚ych elementach. ZnajÄ…cy siÄ™ na rzeczy projektant graficzny zaproponuje Ci logo, z odpowiednio dobranÄ… typografiÄ…, która ma swój charakter idealnie pasujÄ…cy do Twojego biznesu. Litery sÄ… jak ludzie, również majÄ… odmienne cechy i charaktery. PamiÄ™taj, że nie powinno stosować siÄ™ wiÄ™cej niż dwóch krojów pisma, a nazwa powinna być Å‚atwa do odczytania.

Ważna przy projektowaniu jest również psychologia koloru. To wÅ‚aÅ›nie kolor mówi nam o logo bardzo wiele. Nie zawsze jednak wystarczy sam wybór barwy, ale warto zwrócić uwagÄ™ na jasność i nasycenie danego koloru. 

Nie używaj gotowych grafik, i modnych chwilowo zabiegów graficznych, nie słuchaj innych, posłuchaj siebie i swoich wartości oraz propozycji przedyskutowanej z projektantem. Trzymaj się tego co ustaliliście, a osiągniesz to co chciałeś.

wymarzone logo

 

Nie czekaj!

Zamów twoje wymarzone logo
już dziś.

 

 

Bardzo czÄ™sto w projektowaniu logotypów widzÄ™ zÅ‚e praktyki. CzÄ™sto za niskÄ… cenÄ… logo idzie jakość, bo wykonane logotypy nie sÄ… przemyÅ›lane, sÄ… tworzone na tzw. Kolanie, na szybko, od szablonu, byle sprzedać jak najwiÄ™kszÄ… ilość projektów. To prowadzi do tworzenia wielu podobnych i nie wyróżniajÄ…cych siÄ™ projektów logotypów. Czasami naprawdÄ™ warto zainwestować trochÄ™ wiÄ™cej czasu i pieniÄ™dzy w tworzenie znaku, o jakim marzysz Ty
i Twoi odbiorcy. Dobre logo pomaga rozwijać firmę dużo szybciej, a odpowiedni projekt przyciągają odpowiednią grupę odbiorców.

Po wykonaniu logo, warto posiadać brand book, czyli księgę znaku, która określa jak powinno się stosować Twoje logo i jak dalej z nim postępować. To zapewni Ci, że Twoja dotychczasowa praca nie pójdzie na marne, bo nie będzie wątpliwości jak dany znak zastosować w każdej sytuacji.

Pamiętaj, że czasem warto złamać kilka zasad projektowania, ale tylko wtedy jeśli jest to spowodowane wartościami jakimi niesie za sobą dana marka lub produkt. Zamów logo u profesjonalisty i baw się dobrze przy projektowaniu Twojego nowego znaku!

 

 

Autor tekstu: Agnieszka Szarzec

Prowadzi firmÄ™ MALOF design, projektant graficzny, ilustrator, specjalista w budowaniu pozytywnego wizerunku firmy.

 

 

ZdjÄ™cia do artykuÅ‚u: https://pixabay.com/

 

Jakie powinno być dobre logo?

20 kwietnia 2020